måndag 19 januari 2015

Tuk Tuk Rally återförenas: "Egentligen gillar jag inte revivals, men gnistan fanns där fortfarande"

Roger Karlsson
Igår släppte deras skivbolag Beat Butchers beskedet på Facebook. Nittitalets bästa vispopband Tuk Tuk Rally ska göra "några spelningar". Minnenas Motell skickade snabbt iväg ett par frågor till bandets sångare Roger Karlsson. 

Vad kul att Tuk Tuk Rally ska ut och spela igen, är det något särskilt som för er ut på vägarna?
Nej, inget särskilt mer än att vi blev lite sugna efter den tillfälliga återföreningen på skivbolagets 30-årskalas i september. Egentligen gillar jag inte revivals, men gnistan fanns där fortfarande och publiken gav fantastisk respons.

Beat Butchers skriver "några spelningar", hur mycket tänker ni er att ni ska ut och spela? Ni är ju rätt många i bandet så jag kan tänka mej att det är mycket som ska klaffa?
Vi får väl se hur mycket eller lite det blir. Under en begränsad period från april till och med augusti har vi reserverat tid för detta. Det förutsätter ju förstås att det finns intresse hos arrangörer och publik. Det visar sig.

Du har varit rätt aktiv som soloartist i snart ett decennium, har folk ofta velat prata om Tuk Tuk med dej?

Det händer att publiken önskar låtar på konserterna men jag har kört solo så pass länge nu att jag byggt upp en publik som inte förknippar mig med Tuk Tuk.

Vad har de andra bandmedlemmarna gjort genom åren efter Tuk Tuk?
Stefan Söderberg släppte en soloplatta för ett par år sedan. Calle Bauer spelade bas i början av mitt soloprojekt och Johan och Leffe har inte spelat så mycket sen vi la av i mitten av 90-talet. De flesta av oss har bildat familj och har haft fullt upp med det.

Vilka är dina favoritlåtar med Tuk Tuk?

"Luftballong", "Gröna hissen" och "Bara veta varför".

Tack för svaren Roger! Ser massor fram emot att se Tuk Tuk Rally, som jag aldrig lyckades se när det begav sig. I morgon kommer en fem-i-topp-lista med bloggens egna Tuk Tuk-favoriter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar