måndag 14 oktober 2013

Jag steg av tåget på den här planeten och här är jag

När dokumentärfilmen Jag steg av tåget på den här planeten och här är jag om och med Kjell Höglund sändes en fredagskväll i juni 2001 satt jag klistrad framför teven. Turnéerna med Skurkarna 1999 och 2000 hade fått mej att upptäcka denna mytiske jämtlänning. Uppenbarligen fanns ett rätt stort intresse för honom hos fler, eftersom SVT kunde ge honom en halvtimma en fredagskväll. Det här var långt innan Youtube och SVT Play, ungdomar. DVD och VHS samexisterade ännu någon tid! Så skulle man nå ut brett var det den tablålagda teven som gällde.

Kjell utvecklar i filmen sina tankar om sångskrivande kontra att uppträda live, hur konstnärer enligt honom når en punkt när de är färdiga och en hel del annat. Till råga på allt skymtar en ung Lars Winnerbäck förbi, bara en sån sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar