lördag 30 mars 2013

Alice B på Jazzhuset: "Nya låtarna är ännu bättre än de gamla, nya plattan kommer bli awesome!"

I torsdags såg jag och några vänner Alice B på Jazzhuset i Göteborg. Det var min första Alice B-konsert, medan de andra sett henne desto fler gånger. Så jag tänkte vi kunde recensera konserten tillsammans. Joakim Larsson och Michael Porali är kända gästbloggare sedan tidigare, men Jenny Hellström debuterar här på bloggen. 


Jenny: Det var himla fint. Stämningsfullt. Kan det bli annat när hon har (och kör) låtar som "Stanna, det stannar" och "Någonting? Nej"? Nej.

Joakim: Bra konsert!

Johan: Jag tyckte känslan och stämningen i publiken sammanfattades bra med hon som ropade "Vi älskar dej Alice" mellan låtarna.

Jenny: "Svanar" var också en favorit för kvällen.

Michael: "Svanar" har alltid varit min favorit i setet. Har t.o.m bootleggat den en gång.

Jenny: Och hennes mellansnack är ju alltid lika klockrent. Minns när jag såg henne på Liseberg och hon sa: "Egentligen är jag lite anti-Liseberg". Fantastiskt ju!

Michael: Men jag kan väl tillägga att även om jag var gladfull och pepp och är lite kär osv så gick det inte att låta bli att grina lite under "Kullaviks hamn".

Johan: "Kullaviks hamn" är en snyftare. En av hennes bästa låtar.

Johan: Fast jag saknade "En natt"

Jenny: Men kul med så många nya låtar.

Michael: New wave-hintarna i de nya låtarna måste bara älskas.

Joakim: Nya låtarna är ännu bättre än de gamla, nya plattan kommer bli awesome!

Johan: Bandet var riktigt bra!

Michael: Och just det. Gillar som sagt att pianot fått andra funktioner än just piano. Syntetiska stråkar på en låt var ju grymt!

Michael: Att jag ropade "spela allt en gång till" var för att jag menade det på riktigt.

Johan: Och någon skrek "spela Shoreline"

Michael: Det var ju hon själv!

Johan: Haha, det missade jag!

Joakim:  Michael skrek: "Spela allt en gång till". Då skrek jag "och fortare" sen la jag till "och Shoreline" på lägre volym, då sa hon "Spela shoreline"

Joakim: Jag vill poängtera att "Stanna, det stannar" var så fint att jag betedde mig som vanligt, vi hade en väldigt lång ögonkontakt och jag fick låten tillängnad mig

Michael: "Betedde mig som vanligt" :)))

Johan: Jag ser gärna Alice B snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar